donderdag 27 februari 2014

nieuw

 
 
Ik weet het niet.. Sinds ik op zoek ben naar een nieuwe baan,
lijkt alles nieuw te moeten..
Ik voel net dat meisje uit de  andrelon-reclame..
Misschien draaf ik een beetje door..
 
Haha! Je hebt ook wat meer tijd als werkzoekende
en je brengt meer tijd in huis door..
Dus moet t anders..en nieuw..
 
Eerst al een rood(!) vloerkleed.. Mijn huis is vnl wit, met zwart
en hout.. Het is een lang en smal en donker huis, vandaar veel wit..
 
De enige kleur kwam van de vrolijke rode marimekko kussens.
 


Toen dus een rood vloerkleed.
Maar nu wilde ik weer een kleurtje op de muur!
Turquoise!!
Manlief denkt dat ik gek geworden ben..
 
Een compromis: hij wil al jaren van de piano af..
(Het ding is vals en niemand speelt, staat eigenlijk als foto-standaard in huis..)
Ik ben er nogal aan gehecht, maar vooruit, het levert ook wel
weer extra ruimte op.. Dus hij staat nu op marktplaats..
(misschien wil niemand m..)


 
en ik mag mijn muurtje verven.
De kleur die ik op internet gevonden had was
natuurlijk niet op staal verkrijgbaar..
Manlief zocht een andere uit, maar die vond ik bij nader inzien
toch wat te donker..
Dus toch de eerste kleur ( zonder voorbeeld staal) laten mengen.
 
Twijfel..Ik ben tenslotte een weegschaal..
Want is die nou niet net te licht en te mintgroenig??


 
Dus mengen! 
En kiezen!
 
 
 
En zo is het geworden:
 
 
Maar nu had ik nog wel een pot verf over.. Zonde!
Dus..
De keuken wacht al bijna 7 jaar op tegeltjes,
dan maar wachten in kleur!
 
 
Het volgende project is daglichtlampen, die zijn inmiddels besteld.
En lambrisering achter de eettafel, want met een kleurtje beschadigd
de muur nog erger..
 
En als de piano weg is, dan schuiven we het zitgedeelte een stuk op,
en gaat de boeken kast om ( nu 4 rijen boeken en platen en dressoirgedeelte,
dan 2 rijen boeken, dressoirgedeelte en 2 rijen platen, ja lp's! )
Misschien kan dan ook de vloer opnieuw gelegd en geverfd..
 
Haha! Manlief hoopt dat ik heeeel snel weer werk vind..
 
Fijne dag! ;)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten