dinsdag 14 juli 2015


Selfies.

Het is mode.. Het is in.. Iedereen doet het. Zelfs mijn ouders,
met een selfie stick!! Hilarisch, dat wel.
Selfies dus. Ik snapte de ophef niet zo, heb mijn hele leven al 
selfies gemaakt, alleen heette het toen nog niet zo..
Heb al sinds ik een kind was de behoefte om dingen vast te leggen
op foto. Ik had dan ook heel vaak een cameraatje bij me.
Zeker toen ik tiener was en tijdens mijn studie.
Zo'n klein klik-klakje, of een wegwerp cameraatje!
En dan maakten we ook steevast selfies! Op de gok, want je 
kon nog niet zien wat je aan het fotograferen was, geen display..

Als je het rolletje (!) dan weggebracht had om te laten ontwikkelen 
en afdrukken kwamen er dus vaak hilarische foto's te voorschijn:
halve hoofden, alleen maar haar etc.
Dat is nu wel ff anders, je kan zelfs je "lens"omdraaien
zodat je precies als in een spiegel kan zien wat je fotografeert..

Ik doe het niet zo vaak meer, selfies maken, soms nog wel op de ouderwetse
manier met mijn klik-klakje.. Maar dan zijn het meestal groeps- selfies.

Maar wat ik dan weer wel doe, al een tijdje is zelfportretten maken.
Als iedereen selfies maakt, doe ik het lekker net effe anders.

Zelfportret, met de "grote"camera, op statief, zelfontspanner.
Of soms laat ik iemand anders het knopje indrukken.
Was op de opleiding toch gewoon een zelfportret, want jij hebt alles 
tenslotte zorgvuldig geregisseerd..

En dan er toch wel iets mee doen, dat hoort dan ook weer bij mij.
Alleen een zelfportret is niet genoeg..

Goed, ik merk dat het een project aan het worden is. 
Misschien toch die midlife crisis?

Ik ben nog lang niet klaar, maar toch alvast wat beeld materiaal,
om het proces een beetje mee te maken..


 























Fijne dag ! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten