dinsdag 23 september 2014

druk druk druk

 
 
De vakantie is weer voorbij.
De kinderen zitten al weer drie weken in de schoolbanken.
Het ritme begint er weer (een beetje) in te komen.
Iedereen is weer druk druk druk..
 
Wat was dat fijn in de vakantie.. opstaan wanneer je wakker wordt,
lunchen wanneer we trek krijgen..
geen geren en gevlieg, nix moeten..
 
Al heb ik best nog wel wat gedaan in de vakantie.
Fotoshoots, visite kaartjes en logo's ontworpen,
en een ontwerp voor een geboortekaartje.
Altijd zoo leuk om te doen!
Het leukst is om samen met de aanstaande ouders
tot een ontwerp te komen. Unieke kaartjes op maat zeg maar.
 
Op het kaartje wat ik nu moest ontwerpen komen klaprozen.
Ik heb lang getwijfeld hoe en in welke vorm.
Foto's...maar het klaproosseizoen is over, en ik wil alleen
eigen materiaal gebruiken.. tekenen en in de computer inkleuren zoal de
rest van het kaartje.. of oldschool schilderen!
 
Ik heb voor het laatste gekozen.
Wat was dat lang geleden.. Ik begon gewoon schetsen met potlood,
 inkleuren met aquarelverf en bijwerken met auqarelpotloden..
Maar het resultaat was nix.. te flets, niet sprekend,niet mooi..
En ik merkte dat ik het lastig vond om te schilderen.
En nog lastiger om tussendoor te wachten omdat het moest drogen..
Uiteindelijk heb ik het zwaar gefrustreerd aan de kant gelegd.
 
Om de volgende dag het opnieuw te proberen, maar nu met plakaatverf.
Mijn oude doos verf van de Hema, ooit een kadootje van de Sint toen ik een jaar of 8 was
Het doet het nog steeds..
Nu met de wetenschap dat het rustig moet, met pauzes om te drogen
ging ik ouderwets met een kop koffie er naast aan de slag.
 
Hoe fijn.. hoe blij.. hoe zen..
wat wordt je er lekker rustig en ontspannnen van..
Omschakelen! Het duurde even, maar toen ik het eenmaal kon.. heerlijk!


en nu onthouden dat gevoel.. en tijd vrij maken om het vaker te doen!
 
Het kaartje is overigens af, het wachten is op de baby!!
Fijne dag ;)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten